Search
Close this search box.
760x420_108

خدمات

ساخت و تولید

طراحی و مهندسی

ماشین سازی صنعتی (Machinery Industry) و اتوماسیون صنعتی (Industrial Automation)

فهرست مطالب

ماشین سازی صنعتی 

صنایع ماشین سازی

صنعت ماشین سازی (Machinery Industry) از زیر مجموعه های مهم در صنعت می باشد. تولیدکنندگان در این صنعت نیز همانند تمام تولیدکنندگان برای کاهش هزینه ها و افزایش کارایی عملیاتی به راه حل های اتوماسیون رباتیک انعطاف پذیر (Soft Automation) روی آورده اند.

 

خدمات رباتیک

اتوماسیون و ماشین سازی صنعتی

اتوماسیون صنعتی (Industrial Automation)، استفاده از سیستم های هوشمند به جای انسان به جهت کنترل دستگاه ها و فرآیندهای صنعتی تعریف می شود. فناوری های هوشمند زیربنای اتوماسیون کارخانه و ماشین آلات است. البته اتوماسیون از مکانیزه کردن سیستم متمایز است. مکانیزه کردن فرایند آماده سازی دستگاه ها و تجهیزاتی است که به جهت انجام آسان تر کارها به انسان کمک کند. شناخته شده ترین بخش اتوماسیون صنعتی، ربات ها هستند. ماشین آلات صنعتی گوناگون با کاربردهای متفاوتی ساخته شده اند. مانند ماشین آلات صنعتی تولید، ماشین آلات صنعتی تست، ماشین آلات صنعتی قالب ساز و … .

 

ویدئو (1). اتوماسیون ماشین آلات صنعت بسته بندی

 

کاربرد ماشین سازی صنعتی

در عصر جدید اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، صنایعی هم چون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنایع خودرو، بیش از سایر صنایع به دستگاه های صنعتی و ابزارآلات بسیار حساس و دقیق نیاز دارند. پیشرفت فناوری در سال های گذشته در کنترل و اندازه گیری متغیرهای گوناگون صنعت هم چون فشار، جریان، دما و… سبب افزایش کیفیت تولیدات و کاهش هزینه های آن شده است. ماشین سازی صنعتی با ساخت تجهیزات و ماشین آلات تولید در پیشبرد اهداف اتوماسیون صنعتی تاثیر به سزایی داشته است.

 

ابزاردقیق هوشمند

 

آن چه اتوماسیون صنعتی را در رشد صنعت تولید و ماشین سازی به جایگاه بالایی ارتقاء داده است:

  • تکرار پذیری فعالیت ها و فرایندها
  • کیفیت قابل توجه در نتیجه نهایی تولید
  • افزایش سرعت و کمیت در تولید
  • بالا رفتن سرعت و دقت در کنترل کیفیت
  • پایین آمدن مقدار ضایعات و پسماندهای تولید
  • بهبود بهره وری واحد های صنعتی
  • بالا بردن ضریب ایمنی

آن چه مهم به نظر می رسد، اصلی ترین هدف واحد های صنعتی، بهبود سطح کیفیت و کمیت محصولات تولیدی است. اتوماسیون مزایای بسیاری برای اقتصاد به ارمغان آورده است و می تواند نوآوری و در نتیجه رقابت را بیش تر تقویت کند. اما سرمایه گذاری بیشتر در اتوماسیون برای جلب نظر رهبران جهان در بهره وری، ضروری است.

ماشین آلات برای عملکرد بهتر به بخشی جهت کنترل فرمان اتوماتیک نیاز دارند، که بیش تر اوقات یک سیستم کنترل قابل برنامه ریزی (PLC) در این قسمت به کار گرفته می شود. این قسمت کنترل قابل برنامه ریزی، مطابق با الگوریتم کاری ماشین، برنامه ریزی می شود و مطابق با شرایط موجود به عملگرهای موجود در سیستم، فرمان کنترل نهایی دستگاه را داده و در نهایت دستگاه را کنترل کند.

 

طراحی سیستم کنترل

 

نیکسا؛ ماشین سازی و اتوماسیون صنعتی 

شرکت نیکسا با ورود به عرصه تولید ماشین آلات رباتیک در صنایعی هم چون صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی، پزشکی و …، بار دیگر توانایی خود را با ساخت ماشین آلات با کیفیت و بسیار دقیق در تکرارپذیری به نمایش گذاشته است.

 

گواهینامه اتوماسیون صنعتی

 

در این رابطه پروژه های گوناگون ساخت دستگاه های مکانیزه پرکن و دوخت انواع کیسه های مواد غذایی، هم چون مکانیزه نمودن کیسه آرد شرکت سبوس کاشان و یا مکانیزه کردن بسته بندی آب میوه در پک های مقوایی را طراحی و اجرا کرده است. هم چنین این شرکت امکان تولید دستگاه های خط تولید تجهیزات پزشکی تمام رباتیک مانند انواع ماشین شست و شوی رباتیک، ماشین آنالایزر با مکانیزم اتوماتیک، ماشین های استریل تمام اتوماتیک، ماشین های سند بلاست با مکانیزم اتوماتیک، انواع سیستم بسته بندی رباتیک هم چنین ساخت ماشین تمام رباتیک اسیدکاری و یا هر نوع فرایند مورد نظر کارفرما را پیاده سازی نماید.

 

خدمات ابزاردقیق

 

این شرکت با اتکا بر تخصص نیروهای خود، امکان طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم های یک پارچه تولید مطابق نظر کارفرمایان دارا می باشد.

 

مجموعه تخصص های حاضر در شرکت نیکسا این امکان را فراهم می کند تا فرایندهای مورد نظر کارفرمایان به صورت صد در صد، مشتری ساز و بر اساس فضا و امکانات موجود به ثمر برسند.

 

شرکت نیکسا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *